od 12.4.2021

Předškoláci už jsou zase ve školce, a vy, děti, se můžete podívat, co je celý týden čeká. Věříme, že už to nebude dlouho trvat a sejdeme se tady všichni.

Jarní sluníčkový pozdrav vám posílají

vaše paní učitelky!

 

1. Vítej jaro

    - co do jara patří a co ne? - vykresli jen jarní

    - povídejte si doma co je to vlastně jaro, jak se pozná, co se děje v přírodě, co dělají zvířátka


2. Jarní větiny

    - poznávej, pojmenuj, v ykresluj a při prochzce najdi v okolí


 

3. Cvičení s říkankou. "Co už vím"

 

Umím sedět, umím stát,

umím trochu povídat. 

Umím ležet, umím spát,

na místě si zakákat.

Umím úklon, umím dřep,

do výšky vyskočit hned.

Umím toho zkrátka dost,

máma ze mě má radost.


 

4. Grafomotorika Housenka 

    - grafický cvik - nezapoměňte na správné sezení a držení tužky wink 


5. Labyrint 

-    pomoz motýlkovi najít cestu ke kytičce


 

6. Příběh: "Jak pampeliška roste"

    - povídej o čem jste četli

    - co potřebují rostliny k životu

    - pozoruj rostlinky na zahradě, na louce, v lese


7. Pomoc na zahrádce

    - zasaďte nebo zasejte něco s rodiči na zahrádce nebo do truhlíku, procvič si názvy pracovního nářadí. Pozoruj, co se děje na zahradě nebo ve skleníku.


8. pracovní list "Jarní zahrádka"


 

9. básnička "Kočičky"

    - nauč se zpaměti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


10. Pracovní list - doplňování tvarů

    - doplň dle nápovědy

 


11. písnička - "Jarní písnička

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    - písničku si můžete poslechnout zde: Jarní písnička


 

12. Grafomotorika - "Motýl"

    - procvičujeme kreslení spirály www.ezra-mellark.estranky.cz - Magické symboly, 1.ročník - Spirály a  svastika

 


13. Kimmova hra

    - zahrajte si prastarou čínskou hru s celou rodinou - dejte si třeba na stůl nejrůznější předměty, chvilku se na ně dívejte a potom zakryjte. A teď hádejte - Cože to tam vlastně bylo? - kdopak jich asi uhodně nejvíc smiley

    - hrát můžete třeba i s obrázkovými kartami, pexesem, figurkami


 

 Nezapoměňte:

- být hodně venku

- pomáhat mamince a tátovi

- starat se o zahrádku

- něco si vyrobit pro radost sobě i svám blízkým - a klidně nám můžete poslat obrázek, jak se vám to povedlo wink

 

týden 6.-11.4.2021

Týden 6.4.-11.4.2021

Milé děti,

posíláme vám nabídku úkolů na tento týden. Od pondělka se s některými dětmi konečně potkáme ve školce. A vy ostatní si můžete zase zde najít nabídku úkolů a posílat nám fotky, jak se vám je daří plnit.

PS: Moc vám děkujeme za krásná velikonoční vajíčka heart -  velikonoční pozdravy


1. pracovní list - "Poznej, co je živé" 

    - vykreslujeme co je živé, nepřetahujeme a také správně držíme tužku - to už víme a všichni umíme wink

 

 


2. Zvířátka a jejich mláďata

    - poznej, pojmenuj a spoj čarou zleva doprava

 

 


3. Hýbej se 

    - vyhazuj míč - napřed pravou, pak levou a nakonec oběma rukama, chytej

    - házej na cíl lehkými předměty - pravou a levou, horním obloukem

    - házej obouruč od prsou do dálky určeným směrem

    - chytej míč po odrazu od země, od zdi

 

 

 

 


4. Pohádka - "Hrnečku, vař!" od Karla Jaromíra Erbena

    - pozorně si poslechni pohádku, o čem byla?

    - co maminka zapoměla říct?

    - jaké "kouzelná" slovíčka používáme my?

    - jaké znáš další pohádkové bytosti?

    - a ještě audio pohádka před spaním, kdybyste ji chtěli slyšet ještě trošku jinak wink - Hrnečku, vař!

    - a také nezapomeňme na malované čtení od paní malířky Sylvy Francové


5. Hrneček

    - libovolným způsobem si hrneček ozdob tak, aby se ti líbil heart


6.  Pracovní list - "Psí sny"

    - procvičujeme zrak - najdi, vybarvi a spočítej

 


7. Zpívání 

    - zazpívej si písničku "Pásla ovečky" a spolu s někým druhým můžete zatancovat a naučit se přísunný krok - Pásla ovečky - taneček

    - zatancuj si mazurku na písničku "Měla babka" - Měla babka - mazurka

 

 


8. Barvy, hlásky, obrázky

    - 


9. Grafomotorika

    - čárej na všechny strany - ale nezapomeň: papír se ani nehne - pracuje ruka!

 


10. Domino

    - určování stejného počtu

    - pokud doma máte - zahrajte si - Domino nebo Člověče, nezlob se!


11. Vycházka

    - udělejte si vycházku do lesa

    - zdolávání překážek - pařezy, klády, podlézání, přeskakování

    - sluchová hra - co slyším?

    - estetický cit - co se mi líbí v přírodě - barvy, tvary, panorama, ...

 


12. Druhá polovina obrázků


13. Prostorové vnímání - NAD - NA - V - POD 

    - určuj, ukazuj, procvičuj


14. Pracovní činnosti - Hrad, dům, město 

    - postav z kostek dle své fantazie


15. Básnička - Ptám se, ptám se, pampeliško - od Zdeňka Kriebela

    - nauč se zpaměti novou básničku

 

Kraslice

Máme tady úkol pro všechny školkáčky: 

 

Nakresli, nalep, vystříhni, namaluj, .... a pošli fotku (nebo obrázek přineste do schránky ve školce): VELIKONOČNÍ VAJÍČKO.

Na papír velikosti aspoň A4 (velký sešit), pěkně VELKÉ a hodně barevné, ať máme všichni veselejší den!

Moc se těšíme!! ❤️ Ale pozor: Čas máte jen do pátku!! (do schránky jen do čtvrtka)

PS: kreslit samozřejmě mohou i předškoláci, pokud jim zbude čas a energie ????????????

Velikonoční pozdrav

Milé děti,


už nám moc chybíte a i hračkám ve školce se po vás stýská. Všichni se těšíme, že tohle prapodivné období skončí a že se brzy uvidíme. Už pro vás vymýšlíme nové úkoly, písničky a hry.

Chceme vám i rodičům popřát pěkné velikonoční svátky a jako dáreček vám posíláme jarní pexeso.


S pozdravem

paní ředitelka, vaše paní učitelky, paní asistentka Lída, teta Pavla a všechny tety kuchařky.

 

 

 

týden 29.3.-5.4.2021

Týden 29.3.-5.4.2021

Milé děti,

jsme zde opět s novými úkoly, tak se pusťte do toho:

 

1. Grafomotorika - Velikonoční beránek

   - správné držení tužky je samozřejmostí wink,  zlehoučka procvičujeme motání spirálek www.ezra-mellark.estranky.cz - Magické symboly, 1.ročník - Spirály a  svastika a nezapomeňte - papír je rovně, nenatáčí se - pracuje ruka wink !

 

 


2. Cvičení s říkadlem - "Co už vím"

    Bim bam, bim bam, bim bam, bim,

   co už všechno, co už vím?

    Vím, jak skáče žabička,

vím, že roste travička.

Že sluníčko krásně hřeje,

dobrý den nám zrána přeje.

Vím, že z mráčku padá deštík,

schovám se pod velký deštník.

 


3. Koledy

    - naučte se libovolnou velikonoční koledu:


4. Grafomotorika - Duha

    - procvičujeme horní oblouk , barvičky už všichni předškoláci bezpečně poznají,  mladší děti dopilovávají

 


5. Zrakové vnímání - Zajíčci v trávě

    - kampak se schovali zajíčci a kolik je vlastně těch tulipánů? Tolik puntíků namalujte, kolik napočítáte.

 


6.  Pohyb venku

    - nakreslete křídou panáka, někdo vám určitě pomůže a zaskákejte si! Taky se pořádně proběhněte, skákejte přes švihadlo, hrajte si s míčem laugh.

    - pokud nevíte, jak skákat, návod můžete najít třeba zde: Jak skákat panáka


7. Omalovánka "Velikonoce"

    - kreslete bez přetahování, snažte se příliš netlačit a samozřejmě i držet správně tužku a nenatáčet papír yes

 

 


8. Slepička na vajíčko

    - vystříhněte, vybarvěte a slepte - do bříška slepičky můžete dát vajíčko wink

 

 


9. Velikonoční kraslice

    - vyfoukněte, asi spíš s nějakým dospělákem, vajíčko a vyrobte z něj kraslici - můžete kreslit, lepit, malovat..... určitě se povede! A my se budeme těšit na fotky laugh!

 

 


9. Doplňovačka

    - tady si procvičíte logiku - posloupnost, ale také stříhání, lepení, .....

 


11. Pohádka - "Devět" od J. Kožíška

    - soustředěný poslech textu

    - vyprávějte o obsahu, o vlastnostech zvířátek ( klady i zápory) a zamyslete se, jak se chováte ke svým sourozencům a kamarádům vy surprise

 


12.  Písnička "Týden"

    - zazpívejte si pro radost, můžete si písničku vytleskat. Procvičte si dny v týdnu wink! Odkaz na video je zde: písnička Týden


13. Modelování - "Motýlek"

    - vymodelujte z válečku, tlakem dlaně na podložku "Motýlka".

 

 


14. Matematické představy - určování počtu

    - pracovní list "Kytičky"


15. Hra - "Jede mašinka" 

    - vyhledávání slov na dané písmenko, vysvětlete rodičům jak se hra hraje - umíme ze školky wink

 


16. Jarní sudoku

    - opět si procvičíme logiku - na každém řádku a i v každém sloupci se smí opakovat pouze jeden obrázek, nikde nesmí být 2 stejné - zvládnete to?

 


To je pro tento týden všechno, ale kdyby se vám přece jen ještě něco chtělo, můžete:

    - trénovat jízdu na kole

    - pomáhat na zahrádce

    - kreslit venku křídami

    - povídat si, číst a hrát hry s rodiči a sourozenci

 

 


ZÁSOBNÍČEK:

    - nápady na velikonoční kraslice: zdobení vajíček s dětmi

                                             nebo zde: 7 tipů jak si udělat krásné Velikonoce

    - další luštění pro děti: sudoku

 

 

týden 22.3.-28.3.2021

Týden 22.-28.3.2021

Naše milé děti,

buďte pilné jako   a vydržte, už se společně brzy setkáme!            

Vaše paní učitelky

A teď hurá na nové úkoly:

1. Velikonoční omalovánka

    - pokuste se pěčlivě vymalovat, nepřetahovat a samozřejmě správně držet tužku.


2. Grafomotorika

    - pracovní list "Vajíčka"  - trénujeme ovál - nezapomeňtě zase na držení tužky, na plynulý a uvolněný pohyb


3.  Pracovní list - Aniččina zahrádka

    - zopakujeme si geometrické tvary a počet


4. Cvičeníčko

    - cvičíme dle básničky


5. Pohádka: "Jak se roste jako z vody" od Josefa Bruknera

    - pohodlně se usaďte a poproste nějakého čtěnáře, ať vám pohádku přečte. Soustřeďte se, protože budete povídat, o čem jste slyšely.


6. Sázení do květináče

    - chvilka na zahrádce - popros maminku, nebo babičku, ať ti ukáže, jak se správně sází semínka do květináče

 

 

 

 

 

 

 

 

 


7. Suníčko

    - namaluj, nakresli, vystříhni, nalep - jakoukoliv technikou vyrob "jarní sluníčko", které pomůže zasazenému semínku vyrůst wink 

Už se těšíme se na fotky vašich krásných  !!

A inspiraci můžeš najít třeba právě tady: https://cz.pinterest.com/search/pins/?rs=ac&len=2&q=slun%C3%AD%C4%8Dko%20tvo%C5%99en%C3%AD%20m%C5%A1&eq=slun%C3%AD%C4%8Dko&etslf=5427&term_meta[]=slun%C3%AD%C4%8Dko%7Cautocomplete%7C2&term_meta[]=tvo%C5%99en%C3%AD%7Cautocomplete%7C2&term_meta[]=m%C5%A1%7Cautocomplete%7C2


8. Co sem nepatří

    - hra - do jarní krabice se vloudily obrázky, které tam ale vůbec nepatří - najdeš je?


9. Zpívání 

    - zazpívejte si společně nějakou známou písničku a můžete klidně vymyslet i hudbu - tleskání, dupání, břinkání, ťukání - prostě vše, co udělá správný rytmus písně 

    - https://cz.pinterest.com/pin/2040762321361528/


10. Počítání

    - počítání předmětů nebo jeho částí 

  


11. Básnička Včela

    - nejprve si ji pozorně vyslechněte a pak se ji naučte zpaměti 

  


12. Grafomotorika - Skáče vrabec


A POKUD MÁŠ JEŠTĚ DOSTATEK ENERGIE, MŮŽEŠ PROCVIČOVAT:

    - skládání, stříhání a lepení (výzdoba pokojíčku na Velikonoce)

    - navlékání korálků, zapínání knoflíků a zipů

    - procvičovní barev (nejenom základních), a jejich vyhledávání všude kolem sebe

    - sebeobslůžné činnosti (pomáhej mamince a tátovi), samostatné oblékání

    - společeské hry a třeba i "Slovní fotbal"

    - společné čtění s mámou a tátou 


ZÁSOBNÍČEK:

    - nápady na papírové velikonoční ozdoby najdete třeba zde: https://cz.pinterest.com/search/pins/?rs=ac&len=2&q=velikono%C4%8Dn%C3%AD%20v%C3%BDzdoba%20z%20pap%C3%ADru&eq=velikono%C4%8Dn%C3%AD%20v%C3%BDzdoba&etslf=10982&term_meta[]=velikono%C4%8Dn%C3%AD%7Cautocomplete%7C5&term_meta[]=v%C3%BDzdoba%7Cautocomplete%7C5&term_meta[]=z%7Cautocomplete%7C5&term_meta[]=pap%C3%ADru%7Cautocomplete%7C5

    - písničky, kdyby mamku ani taťku už nic nenapadlo: https://www.youtube.com/watch?v=NhpuRtHNNNQ

                                                                                       nebo: https://www.youtube.com/watch?v=cnHz3cDLL4M

týden 15.3.-21.3.2021

Týden 15.-21.3.2021

Ahoj, děti!

Minulý týden jste se naučily spoustu věcí a my jsme zjistily, že jste moc šikovné. Děkujeme všem dospělákům, kteří vám pomáhají s plněním úkolů za jejich ochotu. A teď už na vás čekají další úkoly se zvířátky.

                                                                                                                           Těšíme se na vás a zdravíme!!! 

Vaše paní učitelky


1. Pracovní list "Kde žijí zvířátka" 

- omalovánka pro vás, ale nezahálejte u toho: pěkně dospělákům nebo sourozencům řekněte, kde ta zvířátka žijí a to stejné můžete říkat i při prohlížení obrázkových knížek smiley

 


2. Grafomotorika

   - had - procvičujeme správné držení tužky - to už znáte, také by jste neměli natáčet pracovní list! - učíte ruku pracovat a podřídit se, proto si to neulehčujte - maminka vám to bude kontrolovat wink

 


3. Pohybová hra - "Co řekne píšťalka"

       - sluchové rozlišování a sluchová paměť. Budete potřebovat píšťalku, ale pokud ji nenajdete, nevadí, tatínek jiste umí pískat, tak nastražte uši! 

             Třeba: - 1 písknutí - LEH

                          - 2 písknutí - DŘEP

                          - 3 písknutí - STOJ NA JEDN0 NOZE

                          - 4 písknutí - BĚH

 


3. Přečtěte si pohádku: "O koblížkovi"

      - pozorně poslouchejte a potom povídejte

      - posloupnost - která zvířátka a v jakém pořadí  je koblížek potkal?

      - orientace v čase - koho potkal hned po, před, ...

      - pohádku, pokud ji nenajdete ve své knihovničce, můžete přečíst zde: https://www.pohadkozem.cz/o-koblizkovi/ 

        - pak si ji můžete poslechnout třeba před spinkáním znovu jako audio zde: https://www.youtube.com/watch?v=BOeT43Kdcbk

        - nakonec je tu i krásné malované čtení Sylvy Francové (ale pozor, je to tu trochu jinak!!)

 

(http://www.sylvafrancova.com/Animacek_pohadky.php?jzk=0)

 


5. Kobereček 

    - procvičíme logiku v kreslení barevných tvarů dle nápovědy

 

 

 


6. Stříhání

    - ve starých novinách a časopisech vyhledej zvířátka, vystříhni si je a nalep.

    - jak správně držet nůžky víte, ale raději vám to připomeneme: https://www.youtube.com/watch?v=RhqZX0GuAkc

 

 

 

 


7. Zrakové vnímání - Chytroočko   

    - který pak se nesměje?

 


8. Vyhledej a zakroužkuj jen obrázek, který je  UPROSTŘED

 


9. Zpívání

    - straší děti si zopakují písničku, kterou se už učily. Pokud si nevzpomenete, nezoufejte, paní učitelky vám ji nahrály zde:  https://www.youtube.com/watch?v=2VpOh5THw5o

 

    - a také si můžete zopakovat a zatancovat písničku "Na jaře":    https://www.youtube.com/watch?v=iGhpIOWJvNc

 


10. Geometrické tvary

    - po rozstříhání si můžete s mozaiky sestavit nejrůznější tvary (stůl, auto, dům,...) a kdyby se vám chtělo, můžete si to ještě před rozstříháním vykreslit, aby byly vaše obrázky barevnější. Nezapomínejte nám poslat fotografie, jsme docela zvědavé, co všechno vymyslíte winkheart!

 

 


11. Cvičeníčko

    - "já jsem skokan, doskočím kam klokan" - skok z místa z odrazem

    - "ptáček Jarabáček" - poskoky snožmo 

    - "na jaře, čáp jede v kočáře" - chůze se zvedáním kolen, ruce v předpažení dělají zobák

    - " veverka, malá čiperka - skáče z místa do výšky, pro lískové oříšky" - výskoky 

    - "žabka Katka" - skok ze dřepu do dlky do dřepu


12. pracovní list - Poloviny obrázků

    - dokresli druhou polovinu obrázků, nezapomeň na správné držení tužky

 


13. Vystřihovánka s přiřazováním

    - tady budete potřebovat pomoc nějakého čtenáře, aby vám poradil jaké písmenko na na začátku řádku a pak už zbývá jenom říkat si: "P" jako P-ROPISKA, .... a hledat a lepit a hledat a lepit ....

 

 


14. Slabikování

    - rozklad slov na slabiky, děti se učí vytleskáváním slabik, klidně můžou, pokud už to dokážou i určit počet - kolikrát tleskly

 

 


15. Básnička - Týden malých zahradníků

V pondělí, v pondělí táta práci rozdělí.

V úterý, v úterý dá nám čisté zástěry.

Ve středu, ve středu, už to s rýčem dovedu

a když přijde čtvrtek, ryju jako krtek.

A když přijde pátek, čekáme už svátek.

V sobotu, v sobotu skončíme tu lopotu

a když přijde neděle, vstává se nám vesele!


16. Pracovní list - které zvířátko nepatří do ZOO

    - nebo spíš patří? A proč?

 

 


17. Nakresli nám obrázek: "Naše rodina a co teď spolu děláme" 

 

týden 8.-12.3.2021

Týden 8.-12.3.2021

 

Ahoj děti!

Týden je pryč a my pro vás máme nové úkoly.

Minulý týden jste krásně pracovaly a proto vás chceme moc a moc pochválit! 

Nezapomínejte nám posílat fotky jak pracujete, těšíme se i na další videa šikovných zpěváčků a recitátorů básniček.

 

                                                                                                                                        Srdečně vás zdraví vaše paní učitelky!

 

Tak jdeme na to:

1.  Na hospodářském dvoře

                      - na tomto úkolu procvičujeme nejen spojování maminky s mládětem, ale také názvy domácích a hospodářských zvířat

                                                    (samec - samice - mládě: kocour - kočka - kotě, ...) Jistě máte doma nějakou knihu se zvířátky, tak poposte nějakého posluchače,

                                                     aby vás zkontroloval jestli to říkáte správně.

2.  Jarní zahrádka

           - vybarvi a pojmenuj jednotlivé nářadí a řekni k čemu se používá a klidně poprostě rodiče, aby vám ukázali, které nářadí máte doma.

3. Tělo

           - říkankou si procvičujeme části těla, ukazujeme je a určujeme pravou a levou stranu - levá ruka, pravá noha, ....

                                         To jsou uši, to jsou oči                                                 

                                         za kytičkami se točí (ruce do boku a otáčíme se v pase).

                                         To je pusa, to je nos, ( ukazujeme)

                                        kdo to neví, ten je kos. (tleskání do rytmu)

                                        To jsou ruce, to jsou nožky,

                                        zadupeme do podložky. (dle textu)

 

4. Anna Janíčková : "O koťátku, které zapomělo mňoukat" 

                   - procvičujeme soustředěý poslech

                  - které zvířátka v pohádce vystupují - pokuz se je najít ve své knihovničce

                  - zahraj si s někým pantomimu na zvířátka

 

Bylo jednou jedno koťátko. Jednou se mu stalo, že najednou zapomnělo mluvit kočičí řečí.

Když dostalo hlad a chtělo si říci hospodyni o misku mlíčka, nevědělo jak. Jak se říká, propáníčka, že bych rádo misku mlíčka? Hladové koťátko chodilo s pláčem po dvoře, až potkalo koníky. Proč pláčeš, koťátko? Rozvesel se drobátko! Řekl koťátku koník. Jak nemám plakat? V bříšku mi kručí hlady, ale zapomnělo jsem, jak to mám říci hospodyni. Jak se říká propáníčka, že bych rádo misku mlíčka? Snadná pomoc! Když máš hlad, stačí přece zavolat: íhaha, íhaha, íhaha. Ale kdepak - nestačí - kotě má řeč jinačí! Marný pláč a marné rady, budu muset umřít hlady.

Hladové koťátko chodilo s pláčem po dvoře, až potkalo kravičku. Proč pláčeš, koťátko? Rozvesel se drobátko! Řekla kravička. Jak nemám plakat? V bříšku mi kručí hlady, ale zapomnělo jsem, jak to mám říci hospodyni. Jak se říká propáníčka, že bych rádo misku mlíčka? Snadná pomoc! Když máš hlad, stačí přece zavolat: bú, bú, bú. Ale kdepak, nestačí – kotě má řeč jinačí! Marný pláč a marné rady, budu muset umřít hlady.

Hladové koťátko chodilo dál s pláčem po dvoře, až potkalo kozlíky. Pročpak pláčeš, koťátko? Rozvesel se drobátko! Řekl kozlík, Jak nemám plakat? V bříšku mi kručí hlady, ale zapomnělo jsem, jak to mám říci hospodyni. Jak se říká propáníčka, že bych rádo misku mlíčka? Snadná pomoc! Když máš hlad, stačí přece zavolat: mééé, mééé, méé. Ale kdepak, nestačí – kotě má řeč jinačí!

Marný pláč a marné rady, budu muset umřít hlady. Hladové koťátko znovu chodilo s pláčem po dvoře, až potkalo ovečky. Proč pláčeš, koťátko? Rozvesel se drobátko! Řekla ovečka. Jak nemám plakat? V bříšku mi kručí hlady, ale zapomnělo jsem, jak to mám říci hospodyni. Jak se říká propáníčka, že bych rádo misku mlíčka? Snadná pomoc! Když máš hlad, stačí přece zavolat: bééé, bééé, bééé. Ale kdepak, nestačí – kotě má řeč jinačí! Marný pláč a marné rady, budu muset umřít hlady.

A hladové koťátko chodilo dál s pláčem po dvoře, až potkalo kuřátka. Proč pláčeš, koťátko? Rozvesel se drobátko! Řeklo kuře. Jak nemám plakat? V bříšku mi kručí hlady, ale zapomnělo jsem, jak to mám říci hospodyni. Jak se říká propáníčka, že bych rádo misku mlíčka? Snadná pomoc! Když máš hlad, stačí přece zavolat: pííí, pííí, pííí. Ale kdepak, nestačí – kotě má řeč jinačí! Marný pláč a marné rady, budu muset umřít hlady.

Hladové koťátko chodilo znovu s pláčem po dvoře, až potkalo kohoutky. Proč pláčeš, koťátko? Rozvesel se drobátko! Řekl kohout. . Jak nemám plakat? V bříšku mi kručí hlady, ale zapomnělo jsem, jak to mám říci hospodyni. Jak se říká propáníčka, že bych rádo misku mlíčka? Snadná pomoc! Když máš hlad, stačí přece zavolat: kykyryký, kykyryký, kykyryký. Ale kdepak, nestačí – kotě má řeč jinačí! Marný pláč a marné rady, budu muset umřít hlady.

Hladové koťátko chodilo s pláčem po dvoře, až potkalo prasátka. Proč pláčeš, koťátko? Rozvesel se drobátko! Řeklo prasátko. Jak nemám plakat? V bříšku mi kručí hlady, ale zapomnělo jsem, jak to mám říci hospodyni. Jak se říká propáníčka, že bych rádo misku mlíčka? Snadná pomoc! Když máš hlad, stačí přece zavolat: chro, chro, chro. Ale kdepak, nestačí – kotě má řeč jinačí! Marný pláč a marné rady, budu muset umřít hlady.

Hladové koťátko chodilo dál s pláčem po dvoře, až potkalo kocoura. Proč pláčeš, koťátko? Rozvesel se drobátko! Řekl kocour. Jak nemám plakat? V bříšku mi kručí hlady, ale zapomnělo jsem, jak to mám říci hospodyni. Jak se říká propáníčka, že bych rádo misku mlíčka? Snadná pomoc! Když máš hlad, stačí přece zavolat: mňaúúúúúúúú.

To je ono, hurá, sláva, takhle mluví koťátka! Radostně zajásalo kotě. A to kotě dírou v plotě utíkalo do kuchyně, přiběhlo k hospodyni a zamňoukalo. Mňau, mňau, mňau! Sotva to hospodyně uslyšela, dala hned koťátku plnou misku mlíčka.

 

Pohádku si také můžete poslechnout zde: https://fb.watch/44_2vp99ro/

 

5. Roury - pracovní list

        -  počítání - méně - více - stejně

       - rodiče vám mohou ustříhnout různě dlouhé provázky na kterých si to můžete také procvičovat

6. Básničky o jaru

       - soustředěný poslech

       - povídejte si o počasí, jak se mění voda, vymalujte obrázky 

 

7. Hádanky o zvířátkách

 

8. Grafomotorika - Pavoučí síť

     - jak se správně drží tužka už víte, rodiče vám to zkontrolují a vzhůru do toho

 

9. Grafomotorika - Vodorovné čáry

     - další procvičování, tentokrát rovné vodorovné čáry

10. Origami - skládanka Zajíček 

       - skládáme dle nápovědy, rodiče ti pomohou, důležité je přesné skládání

11. písnička: "Já do lesa nepojedu"

        -    písničku si můžete poslechnou zde:   https://www.youtube.com/watch?v=M0RB7a-ZLBM

12. Berušky

      - počítání, přiřazování vystřižených berušek dle návodu

                                          

 

13. pracovní list - Nadřazené pojmy

       - pojmenuj obrázky, jak se jmenuje skupina obrázků (nadřazený pojem -  mrkev, kedluben, květák ⇒ ZELENINA, .....) a doplň co může dál patřit do skupiny 

 

14. pracovní list - KOSTKA a VÁLEC

       - určování směru, pojmy - před, za, vedle, nad,... 

       - stejně můžete popisovat jakékoliv předněty, důležité je správně pojmenovat kde předmět je

 

 

A kdyby vám zbyl čas a nudily jste se, tak ještě můžete:

       - skládat různé mozaiky, puzzle, skládanky,....

       - zahrát si s tátou kuličky

       - skákat přes švihadlo, jezdit na kole, chodit na procházku

        ..... a povídat si o tom, jak se těšíte na školu wink

 

Malované čtění nejen o zvířátkách Sylvy Francové:  http://www.sylvafrancova.com/Animacek_pohadky.php?jzk=0

 

odkazy na zajímavá  videa:

                                                                          - Pejsek a kočička:  https://www.youtube.com/watch?v=LYgKdQuCHRk&list=PL_P7j8WjTOw0ZKl_B53Hoz8eLIMq6HLIk&index=12

 

Zdroje: 

  • časopis Pastelka
  • M. Přikrylová: Rok s barevným kamínky
  • internet

 


 

 

 

Rybičkové paní učitelky vytvořily pro předškoláky další složku s úkoly na týden 8.-12.3. 

Velice rády by se zastavily u dětí doma, pozdravily je a zeptaly se rodičů i dětí jak se jim daří plnit úkoly.

Realizace návštěvy je možná v pondělí přibližně od 10:00. Kdyby si chtěly děti zavolat, i to je možné.

Jinak se moc těšíme na další fotografie a videa, které nám posíláte, děkujeme!

Interaktivní program - Zápis je tu!

 

Redakce předškolního vzdělávání NOVÁ ŠKOLA, s.r.o. připravila pro předškolní děti interaktivní vúukový program,

který je do 30.4.2021 zdrama k vyzkoušení. Zahrnuje všechny oblasti poznatků, které by měly děti před  vstupem do školy umět.

Pracovní listy si můžete také vytisknout.

Odkaz na stránky:    https://nns.cz/predskolak/

a odkaz na interaktivní program:  https://www.mediacreator.cz/mc/index.php

týden 1.-5.3.2021

Týden 1.-5.3.2021

Milé děti!

Připravily jsme pro vás na tento týden úkoly se zvířátky. Poproste maminku, tatínka nebo někoho kdo vám pomůže přečíst úkol, připravte si pastelky a jdeme na to! Rodiče nám také mohou poslat fotografii jak se vám úkoly daří plnit.

                                                                                                                             S pozdravem vaše paní učitelky

  1. 1. Předškoláci naleznou ve svých složkách omalovánku s krtečkem – nezapomeňte na správné držení pastelky:

 

 

  1. 2. Pokud jste si ještě nerozcvičili ruku na omalovánce, můžete rodičům ukázat rozcvičku s říkankou: „Každá ručka má prstíčky, …“ kterou znají i nejmenší děti a pusťte se do úkolu se zvířátky, které přeskakují překážky horním obloukem.

  1. 3. Počítání štěňátek – úkol pro předškoláky

– spočítej všechna štěňátka a zakroužkuj správnou číslici - celý pracovní list ve složce

 

 

  1. 4. Cvičení s čápem  - napodobování chůze čápa dle říkanky

 

  1. 5. J. Čapek: Jak si pejsek s kočičkou udělali k svátku dort

- procvičujeme soustředěný poslech

- zkusíme si vzpomenout co všechno dali pejsek s kočičkou dortu

- pomozte mamince v kuchyni a něco spolu upečte

- text zde:        http://a.da.mek.sweb.cz/capek.j/dort.htm

 

  1. 6. Ptáčci z harmoniky

– k tomuto úkolu budeš potřebovat 2 papíry – jeden může být tvrdší na tělíčko a na ocásek, pastelky nebo fixy, barvičky, lepidlo a nůžky. Proužek papíru si nejprve pomaluj barvičkami a dej usušit. Vystřihni si ptáčka a vybarvi pastelkami. Uschlý proužek papíru si poskládej cik cak jako harmoniku, zastříhni, aby se vyšel mezi hlavu a ocásek a dobře přilep. A ptáček je hotový.

 

  1. 7. Vyber a popiš domácí zvířátko

- určitě doma máte obrázkové knížky se zvířátky. Popište nějaké zvířátko jak vypadá – jak je velké, kolik má nohou, jestli má čenich nebo zobák…… můžete si ho i nakreslit nebo zahrát pantomimu.

 

  1. 8. Grafomotorika

– ruka je pěkně procvičená z předešlých úkolů a rodiče už ví, že je potřeba držet správně tužku, tak jdeme na dolní oblouk a ruka se houpe sem a tam:

 

   

  1. 9. Básnička: Veveřička

 Veveřička čiperná                            Nevadí, že fičí                                

 když jí kručí v bříšku,                       vítr do kožíšku.

 s velkou chutí posnídá                    Běhá, skáče, cvičí

 oříšek či šišku!                                 a šup – do pelíšku!

 

 

  1. 10. Labyrint

- Kočička hledá zatoulaná koťátka……pomoz jí je najít! - celý pracovní list u předškoláků ve složce

 

 

  1. 11. Cvičeníčko

–  připravte si nějakou podložku a s pomocí dospěláka procvičujte válení sudů a kotoul vpřed.

                Válení sudů - u válení sudů se zaměříme na protažení celého těla:  

                    https://www.youtube.com/watch?v=KcW43nYL_gc

                Kotoul - pro předškoláky -  u kotoulu se nezapomeňte pořádně zapřít v úrovni ramen a přitáhnout bradu k hrudi. Hlava se dotýká podložky co nejvíc v týlu (vzadu) – ne na temeni!

                     https://www.youtube.com/watch?v=MoxsmpgvxQo

 

  1. 12. Písnička: „Když jsem já sloužil“

- naučte se a zazpívejte si písničku

- jaká zvířátka v písničce vystupují?

- jak se jmenují mláďátka domácích a hospodářských zvířat?

- písničku najdete zde:  https://www.youtube.com/watch?v=ICnwjO9_8w0

 

  1. 13. Pracovní list – Pastelky

- předškoláci - dle pokynů pastelky vybarvěte

- mladším dětem můžete vysypat a seřadit pastelky (5-7) a klást jim otázky: kolik jich je, která je první, prostřední, 3., mezi červenou a zelenou, …. ? (a nezapomeňte, že správně je to z leva doprava – tak jak se čte ).

 

  1. 14. Nadřazené a podřazené pojmy

- co tě napadne když se řekne: Ovoce? (jablko, hruška, svěstka,…)

                                                        Nádobí (taíř, hrnek, hrnec,…)

                                                        Hmyz (beruška, brouk, moucha,…) … a tak dále: ryby, květiny,…

…. a úplně stejně to jde i naopak - co je to dohromady: pero, tužka, pastelka – psací potřeby

 

  1. 15. Určování počtu slabik ve slovech

- vytleskvávejte počet slabik a spočítejte kolikrát jste tleskli a zaznačte:

 například: kůzlata     kůz-la-ta         3x tlesk            * * *

                    house       hou-se            2x tlesk              * *

Březen v domácí přípravě

téma pro měsíc březen:    Vítáme jaro

 

Charakteristika integrovaného bloku:

Budeme děti vést k uvědomování si změn v přírodě, spojené s příchodem jara, naučí se znát, chránit rostliny a zeleň okolo nich, uvědomí si, že rostliny přispívají ke zkvalitnění životního prostředí. Budeme je vést k ochraně životního prostředí – třídění a recyklaci odpadů, úklidu okolí školy a školní zahrady. Děti budou získávat praktické poznatky a dovednosti v souvislosti s daným ročním obdobím (setba semen apod.).

Cíle, kterých chceme tím to blokem dosáhnout:

·         upevňovat si a rozšiřovat poznatky z živé přírody

·         pochopit, že člověk může přírodě pomáhat, ale i škodit, naučit se, jak nakládat s odpady

·         seznamovat se změnami ročních období v souvislosti s počasím, oblečením a vykonávanými činnostmi

·         rozvíjet smyslové vnímání

·         posilovat dětskou zvídavost, zájem dětí a radost z objevování

·         přenášet pohybové činnosti do přírody, přirozenou cestou rozvíjet pohybové schopnosti dětí

·         rozvíjet pozitivní vztah k intelektuálním činnostem a k učení

·         upevňovat vztah ke knize

·         rozvíjet řečové schopnosti pomocí říkadel, básní a písní, rozvíjet hybnost mluvidel

·         osvojovat si dovedností, které předcházejí čtení a psaní

·         vytvářet základy pro práci s informacemi

·         osvojovat si základní poznatky o lidových zvycích a tradicích, vytvořit si vztah k místu, kde žije

·         rozvíjet praktické dovednosti

·         podporovat snahu, seznamovat se s kulturou a uměním

·         posilování prosociálních postojů (sociální citlivost, tolerance, respekt, přizpůsobivost)

 

Očekávané kompetence:

·         dítě rozpozná a pojmenuje jarní květiny, stromy, ví, co potřebují k životu a jak o ně pečovat

·         má poznatky o přírodních materiálech

·         umí třídit odpadky a zná hygienické návyky při manipulaci s nimi

·         vědomě využívá všech smyslů

·         prakticky pečuje o své okolí

·         sleduje změny v přírodě v závislosti na ročním období (rychlení rostlin)

·         umí určit znaky jarního období

·         pozná, že kniha je zdrojem informací

·         učí se podle pokynů a instrukcí

·         dokáže popsat situaci podle skutečnosti, obrázků

·         dokáže vyprávět vlastní zážitek a rozšiřuje slovní zásobu

·         sluchově rozlišuje začáteční a koncové slabiky ve slovech

·         graficky napodobuje symboly, čísla a písmena

·         vytvoří si základy pro práci s informacemi

·         vytvoří si vztah k místu a prostředí, ve kterém žije

·         aktivně se účastní na přípravě a výzdobě třídy

·         seznámí se s velikonočními tradicemi

·         respektuje potřeby druhého, vnímá, co si druhý přeje, vychází mu vstříc (chová se ohleduplně, pomáhá slabším, nabídne pomoc atd.)

 

Vzdělávací nabídka (tedy prostředek, kterým můžete dosáhnout vytýčených cílů a kompetencí):

·         pozorování přírody, typické znaky jara, kde najdeme jarní rostliny, názvy stromů

·         pozorování rychlení semen (fazole, květinové cibule, čočka)

·         pozorování práce na zahradách a na polích

·         písně, básně a tanečky motivované jarem, Velikonocemi

·         skládání, stříhání a různé techniky, výroba z přírodních materiálů

·         poznávání barev kontejnerů na tříděný odpad, co kam patří

·         řízené rozhovory o recyklaci odpadů, o Velikonocích, jarních tradicích, zvycích

·         didaktické hry „z čeho je co vyrobeno“, názvy barev

·         oblíbené knihy, čtení na pokračování, ilustrace, hledání známých písmen, čtení obrázkového seriálu

·         jarní zvuky

·         jarní a velikonoční výzdoba

Distanční výuka pro předškoláky

Předškolní děti z naší školičky dostanou začátkem týdne do poštovních schránek složku s úkoly, které si můžete najít i na těchto stránkách.

Plnění úkolů je pro předškoláky povinné!

Proto se pokuste, aby je děti plnily svědomitě a pokud možno samy jen s Vaší dopomocí a až se znovu potkáme vě školce, společně si je s dětmi prohlédneme. Vypracované úkoly a další fotografie můžete také posílat na školkový mail nebo přes Messenger.

Úkoly mohou samozřejmě plnit i mladší děti.

Věříme, že se nám všem společně podaří naplnit cíle předškolní přípravy dětí.